lørdag den 26. november 2011

En minister kom til byen

Den 8. november kulminerede så et par ugers forberedelse, da vi fik besøg af Erhvervs- og Vækstminister Ole Sohn. Dagen inden var gået med at få de sidste detaljer på plads, og om morgenen var jeg der tidligt for at være parat. Han skulle spise morgenmad i Europa-Parlamentet, hvorefter han og hans følge på tre fra ministeriet kom til Repræsentationen først på formiddagen. Her skulle han mødes med to danske medlemmer af Europa-Parlamentet, Emilie Turunen (SF) og Christel Schaldemose (S). Her var min opgave at modtage dem, følge dem op (og ned igen) og ellers sørge for, at det praktiske klappede. Efter frokosttid foregik resten af dagen i Europa-Parlamentet, hvor jeg sad med til enkelte af dem og ellers hjalp med at næste programpunkt var klart. Programmet holdt næsten 100 procent, og det var fedt at se hele planlægningen ført ud i livet. Om aftenen var jeg til reception for praktikanter hos Council of British Industry, men snakkede mest med en gruppe svenskere og danskere.
Resten af arbejdsugen var jeg blandt andet til flere COREPER-møder, og fredag fik jeg samlet og udsendt referaterne fra ministerens møder om tirsdagen. Torsdag holdt vi så torsdagsbar på Repræsentationen. Det var ret casual og meget hyggeligt, så det kan vi forhåbentligt få stablet på benene igen, selvom der bliver supertravlt med formandskabet i den kommende tid.

Fredag kom Kim på besøg fra Danmark. Jeg hentede ham i lufthavnen efter arbejde og efter at have været forbi lejligheden var vi ude og spise ved Place Boniface. Lørdag lavede vi en klassisk sightseeing-tur i Bruxelles; Atomium og centrum inkl. Grand Place og Manneken Pis. 



Søndag nåede vi desuden at se lidt af EU-kvarteret, området omkring kongeslottet og Ixelles-kvarteret inden han skulle hjem. Om aftenen var jeg på en virkelig god italiensk restaurant, Toscana 21, hvor jeg fik stegt roastbeef, som viste sig at have "indbygget" carpaccio i midten - virkelig nice!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar