fredag den 21. oktober 2011

Antwerpen


Lørdag den 8. oktober tog jeg med mine roomies plus praktikanterne Maria og Charlotte til Antwerpen, som ligger 40 min. nord for Bruxelles og er kendt som verdens diamanthovedstad, fordi 80 % af verdens uslebne diamanter bliver handlet i Antwerpen. Det er en rigtig fin by, som minder en del om Bruxelles’ centrum. Der er mange gamle bygninger, flotte kirker og omfattende shoppingmuligheder.  



Vi gik rundt i nogle timer alle sammen, og vi spiste frokost på en hyggelig italiensk restaurant i centrum. Bagefter splittede vi op, så mig og Charlotte gik alene, for vi ville gerne ud på noget mere sightseeing, selvom vejret mildest talt ikke viste sig fra sin bedste side. Undervejs fandt Charlotte og jeg ud af, at Britney Spears (!) spillede i Antwerpen samme aften, så vi satte os for at tage til den koncert. Efter forskellige strategier til at købe billetter var mislykkedes, endte vi med at gå ud til spillestedet Sportpaleis, som ligger lige nordøst for centrum, hvor vi fik billetter uden problemer. Det var faktisk en supercool koncert med en masse glade mennesker, virkelig god stemning og en Britney som (i hvert fald i forhold til tidligere tider) var usædvanlig frisk og ”på”. Efter koncerten tog vi toget tilbage til Bruxelles og var lidt i byen omkring Børsen, fordi vi stadig var lidt oppe og køre. 



Om søndagen var jeg ude og spise på restauranten Chalet Robinson, som meget idyllisk ligger på en ø i en sø ude midt i den store skov i det sydlige Bruxelles.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar